Tuesday, 18 October 2011

IT IS FUN TO BE MOMMY & DADDY!!

 Sementelahan saya ralit membaca entri kak Luna (lunatots), sgt byk ilmu yg saya dapat. [saya memg suka blogwalking ni..hehe!] many of the entri membuat kita berfikir and pada masa yg sama memberi kita motivasi + kesedaran di alam parenting ini. Antara yg paling meresap + best entri yg saya amat suka iaitu tentang pemakanan anak2. 

saya pun mula melaluinya, di mana most people around me try to tell me what is good or should do for my baby. sometimes i would feel am i a bad parent? tp itu hak saya, anak saya, biar saya yg mendidiknya. For me, we parents, ibu bapa kepada anak tersebut lebih tahu apa yg terbaik utk anak kita. yes, of course it is our new phase where kita tiada ilmu yg cukup berbanding mereka yg lebih berpengalaman. but, itulah manisnya di mana kita kan berusaha mencari info dan ilmu apa sahaja untuk yg tercinta..dan itulah yg saya lakukan sekarang!

SERONOKNYAA JADI IBU & AYAH!!

this is the best quote yg saya rujuk dari entri kak luna:

Nota Mommy Luna : 
"Tiada siapa berhak memberitahu di depan muka anda yang anda bukanlah ibu bapa yang baik. Anda yang membuat keputusan selepas semua pertimbangan di skala-tara kan untuk anak anda dan bukan anak mereka. Teruskan pilihan anda!"

credit to :http://www.diyaluna.com

No comments: