Monday, 19 December 2011

HoW To CenTeR YouR bLOG NaMe

Dah lama saya tgk header saya ni cam pelik je..xreti plak cmne nak bagi centre.  
Tak pe, kita tgk cmne cara dia ye. saje je nak tunjuk yang saya ni baru je pandai berblog ni..hehe.

LANGKAH 1

klik Design, then edit header.

LANGKAH 2

then, klik button ‘instead of title and description’. Save.


 
Langkah 3

Go to template design.



Langkah 4

Advance. Klik Add CSS.


 
Langkah 5

Padamkan ayat ‘add css here to override existing styles...’


 
Langkah 6

Copy & paste ayat ni pulak :>#Header1 {width: 650px;margin: 0 auto}. 
Saiz adalah mengikut cara anda melihat cantik ke x header tu, dengan mengubah nombor 650 px tu. macam saya, saya buat dia jd 700 px, so nampak beso sikit la..


Langkah 7

 Klik button ‘Apply to Blog’.

 
Tengok, kan dah center header tu? 

Akhirnya saya berjaya meng-editnya...yeyeh!

No comments: