Saturday, 11 February 2012

HARI-HARI CUTI HUJUNG MINGGU

Hari jumaat yang lalu saya dengan tekadnya menghantar Qiss ke umah pengasuh gara-gara nak kemas rumah. (konon2 rajin n Qisya asyik 'tolong kemas' jee..)
Yup, tenang dan puas hati, dapat jugak menghobikan diri bersama ahli baru rumah kami--innov is nv50..
dapat jugak siapkan sehelai gown untuk Qisya! sonoknye!
Tiba2 petang tu rasa sunyi pulak..rindu..huhu (baru tau rindu kt anak)
Sampai je suami n Qisya kt umah, terus terkam budak tecik tu!!..lalala ---

Malam pulak g shoping kt C-Mart sebelah umah tu. (yela, dapur dah bersih..bersih dgn suma barang dah licin..huhu)
Jalan-jalan beli barang, beli juga la barang untuk buat biskut batik. (org lain panggil kek batik, tapi saya nak juga pgil biskut batik coz biskut saya tak dimasak mcm kek pun. xkira, nak pgil biskut juga)
Encik suami nak bawak opis, jamu kawan2 dia katanya..
Qisya?
Hmm..gembira bergoyang2 kaki dalam troli, 
tangan mencapai apa saja yang menghampiri, kiri kanan depan belakang dan tepi,
tak larat nak layan, lantak pi...hihih


Hari sabtu pulak hari melepak bersama Qisya.
Ayah pegi keje, ada kelas lagi..petang baru balik..
Ayah besenya akan kol tengahari tu untuk pesan saya supaya makan..(haha, makan pun payah? mana ada diet..xda selera je hubby xada..hehe..ngengade!)
Tahap hari bemalas-malasan saya sampaikan buat bubur untuk Qisya, sekaligus lunch untuk saya. (paham x kalian?)
Apa yang Qiss makan, itulah yang saya juga makan. (ibu pun makan bubur? haha)
Qisya lg?
Baik tak terkata la hari ni..
tak merengek, main dengan gembira dan senang hati.
tapi xboleh la g jauh dari mata dia, mula nak uwaaa...!
oleh itu, saya membuat keputusan untuk tidak kemana2..(alasan untuk tidak berbuat apa2, boleh bg alasan ni kat hubby nanti)
lewat petang tu ibu ngntuk giler..sampai terlelap juga, risau jugak qisya kalau x tengok2 dia..jatuh ke, makan benda bukan2 ke..
tapi bila saya tersedar dr lelap td, 
dia sedang seronok berbual dengan almari cermin dekat tv tu..sambil ketuk2..
huhu..lega..boleh berdikari dah rupanya..
hati ibu sgt gembira..

No comments: