Thursday, 5 July 2012

PERJALANAN YANG CERIA & SEGAR!

lately, saya sudah mula gembira sambil memandu. oh, kerana sebelum ini penghibur setia sebuah kereta iaitu radio telah lama rosak n ikut mood dia bila nak boleh berbunyik..bulan lepas, hubby telah menukarkan radia saya kepada yg baru..wahh, sungguh gembira!!

dah sekian lama nk replace new radio for my car, but there is no urgency or berlaku sesuatu perkara untuk menampakkan ke-urgent-an radio tersebut untuk direplace. so, ini membawa rantaian maksud bahawa sesuatu telah berlaku kepada saya yg menyebabkan kelam-kabut me-replace-nye..huhu. penin gk nak explain, mcm tu jugak agknya pembaca nak paham apa yg saya nk terangkan kn..huhu. 

Berbalik kepada cerita td, sebenarnya mcm ni, satu hari tu, saya sedang drive ke ofis, then memandangkan hari tersebut saya masih letih kerana baru sampai dari kampung malam sebelumnya, terjadilah peristiwa saya terlepas susur keluar ke alor setar utara..untuk orang yg tahu jalan pergi dan pulang ke pejabat saja seperti empunya badan, boleh dikira saya sesat la..huhu. saya terlepas kerana mengantuk dan megelamun..yela, sunyi je..nk dengar kaset, dah ulang berjuta kali dh naik muak..huhu.

saya tersesat tak tahu jalan, jadinya saya kol ke ofis untuk bertanya jalan..dah lewat sebenaynye ni..nk dipendekkan cerita, sampai bos saya pun tahu saya sesat siap mengusik lg..padahal dah dekat 2 tahun saya keje kt syarikat ini. malu tak terkata.

so, sebagai alasan yg kukuh untuk dibentangkan kepada en hubby, dapatlah saya sekeping radio..(huw huw, sekeping ke?) makanya, setiap hari saya riang sambil menyanyi berkicauan bersama beburung di udara..


No comments: