Sunday, 23 September 2012

BASIC H : PENCUCI SERBAGUNA

BASIC H : KOTORAN KESAN TAHI LALAT DI LANTAI BILIK AIR HILANG!

Seperti yg saya update entri lepas, saya sibuk untuk pengkemasan dan pengstrukturan semula kehidupan = organizing. Dalam pada searching2 tu, akhirnya terjumpa website ni yg sgt informatif dan paling penting santai & truely from the heart of a mommy. sungguh bangga dengan kerajinan this fellow...


Salah satu tips yg menarik adalah laundry part. Beliau mengajar kita cara membuat pencuci pakaian sendiri yg selamat dan jimat. Yg paling penting, beliau pun guna BASIC H SHAKLEE! Oh teruja! teruja! Yelah, saya ni if sesuatu kebaikan itu saya tahu, suka sgt share dgn others. Contohnya this shaklee basic H. saya memula terpaut dgn bukti2 kebaikan this product from shaklee distributor..ramai yg saya dah jenguk2 blog mereka. kebaikan Basic H yg membuat saya tertarik memula dulu adalah ia boleh meredakan demam anak. yela, budak2 kn selalu demam, sebelum tu pulak Qisya  demam sgt panas. Mak ni kalau teruja over sikit.hihi. (opismate saya yg cakap..) senang cerita, ce tengok entri saya yg lepas ada khas tentang basic H.


Ok, tapi betul seperti Mrs Becky ni cakap, cleaning pun superb! Seperti biasa bathroom akan kehitaman tahi lalat kn, saya cuba guna Cif cream yg mcm dlm iklan kata boleh hilangkan kekotoran tu, tapi x berkesan. Buruk beno lantai bilik air tu bertahi lalat. Even after cuci dgn Cif, lantai akan rasa kesat pada kaki. Takkan nak pakai selipar time mandi kot.. dah tu, jenuh menonyoh seluruh kudrat hingga peluh sebati dgn tahi lalat tu. Huhu. 

Then saya cuba dgn Basic H, picit sikit je, sebelum tu basahkan lantai sedikit dgn air, then berus. Buih tersangatlah puas hati, seronok mencuci. Tak perlu memberus dgn kudrat yg kuat pn, tahi lalat cepat tanggal. Sesetengah pencuci kena biar sebati lama skit dgn lantai baru boleh menonyoh, but basic H x perlu. Bubuh je terus berus. Lantai saya tu jubin la, dan dinding jubin yg lebih licin tu lg mudah nk tanggal kekotorannya. Tetapi, untuk kesan yg lebih hebat, perlu kombinasi Basic H dan berus dawai keras tu. Gunakan untuk lantai sahajalah. Seluruh toilet saya lumur skit2 dgn basic H ni. Hasilnya, berkilat, kekotoran degil tanggal, dan langsung tidak kesat!






Itu serba sedikit tips saya (ecewah tips) ni saya banyak tips dari Mrs Becky, sila lawat laman web beliau. 

ORGANIZING MADE FUN  (Tajuk pun dah menarik kn?)

3 comments:

Mysterious Mel said...

Salam. Info yang sangat berguna. Terima kasih kerana berkongsi ilmu. Kalau sudi singgah blog saya Apa Jadi Kalau Kurang Minum Air Kosong?

Ummi Hanifah Abd Halim said...

saya pun suka Basic H...tak boleh takde kat rumah. sbb utk kegunaan masa emergency.

izyan nadhirah Aripin said...

basic h nie ada x jual kat cosway