Wednesday, 28 November 2012

DAKU TIDAK BOLEH BERJAUHAN DARIMU..

Semalam keluarga mertuaku bermalam di rumah kami. mereka bukan tinggal jauh sgt pun. selalunya tak tidur pun.hihi. tapi disebabkan mereka baru sahaja pulang dari menziarahi saudara mara di KL, singgah berehat sebentar bersama kit-kat..eh, boikoi...singgah sebentar di rumah kami. hihi. sebenarnya, kereta keluarga mertua saya telah masuk bengkel kerana kemek dilanggar bahagian bonet. padahal baru je lepas servis pagi tu, yang langgar tu pulak encik Mohd Hilux..tau je la jadi ape kt CIK nURUL saga kn..

Nak dijadikan cerita, terpaksalah keluarga mertua saya menggunakan kereta suami saya. jadinya tinggal satu kereta sahajalah. sebelum ni 1 kereta saya bawa ke pejabat kerana perjalanan saya jauh. lesen motor pun takde. hihi. encik Mohd hasben bawa keretanya untuk ke pejabat dan hantar cik Qisya ke rumah pengasuhnya. Encik Mohd HASBEN KENA HANTAR SEBAB DAH SATU WAY, KALAU SAYA HANTAR, TERPAKSA LA SAYA PATAH BALIK DARI CHANGLUN - PAUH - CHANGLUN - ALOR SETAR.

SEBENARNYA SAYA NAK CERITA YG MASA MERTUA SAYA NK PULANG KE RUMAH MEREKA, QISYA PUN SIBUK NK IKUT. BILA KITA ACAH KATA 'Tok nak balik dh..' dia pun siap2 amik selimut dia, botol susu & turtle dia. pegi kt pintu konon2 sampai la nk tekan tombol tu..pastu ckp 'pat aa..!' atau bahasa kita disebut cepat la..!. lepas tu tok wan dia angkat dia n bawak pegi kereta, seronok bukan main. qisya mcm nk sgt ikut, bila saya ajak masuk, dia tak mahu. mertua saya cadang nk bawak balik je dia. tp saya x setuju. bukan apa, qisya masih lagi menyusu badan malam2. tak biasa lg tak tidur dengan saya...

dan yang sebenar-benarnya....

saya tak boleh tidur jauh dari dia! tak boleh bayangkan berjauhan dgnnya, terutama malam2. mesti nak peluk2 duduk bawah ketiak ibu, sambil nenen. peluk selimut dan turtle dia adalah perkara wajib. macam mana saya nak berjauhan dgn dia? belum lagi masanya.. tunggu qisya besar sikit ek..





No comments: